aku rindu...

aku rindu dia.. ya! dia... dia yang beri nama untuk aku.. yang akan pegang dahiku masa aku kecil dulu... yang akan hembuskan nafas dia ke dahiku.. yang akan minta aku urutkan badan dia.. 2001.... kami meniti hidup sebagai cucu dan atuk untuk yang terakhirnya. dan mulai saat itu, aku sudah tidak lagi dapat tengok dia duduk atas kerusi pegang tongkat dia. aku sudah xdapat dengar suara dia marah-marah sepupuku.. dia memang jarang senyum, jarang ketawa... dia memang garang! dan aku mewarisi sikap dia... mengalir dalam diri aku...
atuk, anak2 atuk xdapat belajar jauh2... sekarang ni, cucu- cucu atuk akan kabulkan. adik mo masuk matrik. aku 3 tahun lebih lg mo habis.. jadi cikgu.. insyaAllah...... dulu, kami masih kecil... masih sekolah rendah lagi... masih jajal-jajal lagi... sekarang, semua sudah besar... 



Ya Allah, tempatkan arwah atuk ku di kalangan hamba-Mu yang beriman... :)

No comments:

Post a Comment

Designed fully by Tuan Punya Tanah|Alright reserved by JUE IKHIAH