hi June!

assalamualaikum...
alhamdulillah... dah masuk bulan baru kita kan?? an an an? *macam kt ceta Sifu & Tonga* terima kasih May! kalau May xda, xkan ada lah bulan June kan? dan kalau bulan May xda, aku pun xkan lahir 20 tahun yang lepas..


June.... banyak benda, perkara yang jadi.. tahun ini, baru kelmarin dulu aku round2 kt KK.. kelmarin pula, adikku yg bongsu tu tinggalkan kembar dia n kami semua utk balik hostel.. dan baru tadi dia call mak.. sempat tanya khabar dia kt matrik tu.. xsangka aku.. adik aku dh besar dan aku pun dh terlebih besar! kami dh xda adik kecil lagi.. cakap pasal si adik ni, aku rindu pula mo gaduh2 ngn dia.. biarpun dia n kembar dia tu lelaki, aku tetap cari nahas gaduh2 ngn dorang.. ngn abang aku lagi lah! paling manang orang Sabah bilang! haha... *tahan air mata!*

dan kembali kepada bulan June tahun lalu.. tahun yang aku rasa menyakitkan dan menyedihkan buat aku dan member2 aku yang lain.. kami kehilangan seorang kawan.. dan dia, kawan rapat aku! seyes aku rindu ngn dia.. dan untuk hilangkan rasa kehilangan aku, sampai sekarang, hampir setahun dia pergi meninggalkan alam duniawi kita ni, aku masih xberani jejakkan kaki ku kt pusara dia.. aku masih belum pernah jenguk mak arwah.. aku takut aku xkuat utk berdiri depan rumah yg slalu kami lepak masa tunggu kelas tambahan mula.. tempat kami masak mee maggi, makan sama2.. sampai sekarang, aku xdapat lupa.. dalam bilik aku ni pun, aku masih terbayang dia terbaring, ketawa sakan, membebel pasal betapa panasnya bilikku.. masa main perahu depan rumah.. semua tu masih tersusun rapi dalam ingatan aku.. sungguh aku rindukan dia! dan aku tau, aku xboleh meratapi pemergian arwah.. sesungguhnya, dialah teman, dialah juga penasihatku... :'(

dan, June tahun ini, baru bermula 12.00 am semalam.. masih panjang perjalanan hidup untuk bulan ini.. minggu depan, insyaAllah, ekspidisi mendaki Gunung Kinabalu, gunung tertinggi di AT akan aku ikuti... doakan aku selamat pergi dan selamat balik..


take care yap? i'll owez love u! :*

No comments:

Post a Comment

Designed fully by Tuan Punya Tanah|Alright reserved by JUE IKHIAH