aku terima nikahnya!

alhamdulillah.... dah sah! tamatlah sudah zaman bujangku.. xsangka, lepas 19tahun aku dibesarkan oleh mak bapaku, aku kini selamat menjadi hak milik dia, kekasih hatiku.

tatkala si dia melafazkan "aku terima nikahnya......tunai", aku secara rasminya di mata makhluk ciptaan Allah, para malaikat dan depan Allah s.w.t telah menjadi hak milik seorang Adam yang mendambakan kasih dan kebahagiaan dunia akhirat.. aku berharap, dia akan membimbing aku hingga ke syurga! memimpin tanganku untuk sama-sama membina mahligai bahagia.. hanya Allah yang tahu betapa bahagianya aku ketika dia melafazkan ayat suci yang akan mengikat aku dengan dirinya..

sesungguhnya, kaum Adam dikurniakan bahu yang bidang untuk memudahkan mereka memikul tanggungjawab sebagai seorang pemimpin kepadaku, pemimpin keluarga dan pemimpin dunia.. mereka dikurniakan tangan yang besar dan kuat agar genggaman tangan mereka utuh, tidak akan terlepas. tanganku tidak mampu mengalahkan tanganmu walaupun tanganku lebih besar daripada rakan-rakan yang lain..






oh ya! sebenarnya, entry kali ini khas untuk junior aku yg juga jiran aku d kg ni... SELAMAT PENGANTIN BARU ya?? semoga kekal hingga ke akhir hayat! :)




aku belum boleh kahwin! mak aku blom bagi green light! :P

No comments:

Post a Comment

Designed fully by Tuan Punya Tanah|Alright reserved by JUE IKHIAH