cuti tanpa adik

assalamualaikum. hi anda!

hari ini Isnin. selalunya, aku tengah tahan mata yang didiami setan-setan untuk minit-minit terakhir sebelum jam 1 sebab pensyarah tengah berkuliah (ayat cikgu BM yang berterabur. sila jangan kecoh-kecohkan ayat ini, OK?). oleh kerana sekarang ini tengah cuti dan ada mesej masuk, aku tengah senyum sorang-sorang dalam bilik sambil laju- laju taip huruf atas keyboard ni. sudah! aku melencong! balik kepada usul bercuti. sekarang ni kan masa cuti sekolah anak murid para pendidik. so, cikgu- cikgu dan bakal-bakal cikgu pun kena cuti jugak. tapi, sekarang ini, aku cuti dengan Encik A a.k.a Encik Assignment. bukan Encik Axxxxxxx ok.


apa aku nak cakap tadi aa? makcik tua ni memang cepat hilang ingatan. jangan senyum. sila ketawa goleng-goleng.

masa cutimacam ni, aku memang harap semua adik-beradik aku balik. oh, bunyi macam ramai sangat adik-beradik padahal aku cuma ada abang dan sepasang adik kembar. aku duduk kat tengah-tengah. the only daughter, ok? mesti ko mau cakap aku ni manja gilak, mengada-ngada minta itu, minta ini kan? itu aku perlu diamkan. tak boleh bising, u! lagi-lagi aku melelat! potong line wireless saraf otak aku, boleh? -.-"

ini, si kurus a.k.a Adik. hahah. aku, d devil sister!

si kurus. Adik tak lari balik dari Labuan untuk minggu ni. ada aktiviti. opkos la kena utamakan aktiviti studi kan? dah budak ni memang kepala akademik jak. aku terer-terer pun tak dapat tanding dia. *sejak bila aku jadi terer?* mau luruh semua helaian rambut aku kalau aku nak dapatkan 4Flat macam Adik. dia, rilekssss gilak aku tengok. stok muvie, ambik dari aku bukan sikit. DOTA, jangan disebut. mainan juga makanan kepala Adik. apa-apa pun, aku tabik The Spring! (The Spring tu mall di Kuching. tempat lepas tension, kadang-kadang!)



ok, sekarang masa untuk pergi tinggalkan blog ini. jumpa lagi. dah jam 1 lebih. kalau kat asrama, aku dah dibuai mimpi! :)

No comments:

Post a Comment

Designed fully by Tuan Punya Tanah|Alright reserved by JUE IKHIAH