dibuli dan membuli

assalamualaikum. hi kamu, kamu dan kamu (macam banyak gila orang mo baca! kan? :P) 


buli - apakah maksudnya? silalah google sendiri ya. kalau rajin lagi, sila buka Kamus Dewan Edisi Ke-4 untuk cari maksudnya. ok, direct to d point! aku memang selalu kena buli. especially dibuli oleh adik- adik aku si kembar tu. sekarang ni pun, aku berhutang dengan dorang. balik raya nanti, siaplah aku kena buli! oh ya, sorang lagi pembuli aku, abang aku! nasiblah aku xda kakak. kalau ada, semestinyalah aku akan kena buli juga.

hey, suka hati jak nak buli aku! ingat kamu bertiga tu lelaki semua, senang-senang boleh buli aku ka? nasib ada bapa! my penyelamat. sebenarnya, bapa aku tu adalah pembuli besar. haha. so, setiap kali aku kena buli, aku confirm la akan report ngan bapa aku. then, mulalah aku mengada-ngada minta itu, minta ini... report itu, report ini.. tapi, bapa aku tu pun, bukan selalu by my side. kadang-kadang, aku pun bapa buli. ok, fine. saya yang menurut perintah encik M.

but, for sure, my mak is the best person in my life! even dia suka nagging, i love it! of course la i love it. sebab kalau kat rumah, she'll never open her mouth to marah-marah. ah, mak sekarang risau pasal kuih raya. 3 tahun lepas, aku ada lg tolong buat kuih kt rumah.. tahun lepas, ada si kembar. but now, xda siapa2 lagi di rumah tu. yang ada, mak n bapa jak. dan semestinyalah, Mohd Hairil tu yang akan buat rumah kecoh! aku paling geram ngan budak tu. setiap kali aku balik, confirm la dia yang akan jadi mangsa untuk aku buli. *jangan ikut aksi saya membuli budak 5 tahun, ok?

so, jika anda seorang pembuli, jangan fikir diri anda itu kuat. berkemungkinan, orang yang anda buli itu akan jadi lebih kuat untuk membuli anda. pesanan tulus ikhlas daripada cikgu Jue. :P



No comments:

Post a Comment

Designed fully by Tuan Punya Tanah|Alright reserved by JUE IKHIAH