bila ia pasal cintan.

Assalamualaikum. Hi!



satu hari, sedang seorang kawan duduk diam-diam bukak pisbok, tweter.......
"percaya x aku dah clash?"

dengan anggukkan bengong, sambil mulut dicebikkan. bukan x percaya. tapi masih mamai. kenyataan ka main-main? tapi akhirnya, tersedar dari lamunan kemamaian. "itu kenyataan".


dan hati masih berada dalam tahap pemulihan dan bukannya pengayaan. dan sebagai kawan, kata-kata semangat yang masuk merayap ke tangkai hati perlu disalurkan. bukan mau tunjuk baik tapi untuk menguatkan kawan.



dulu, aku pernah rasa benda yang sama. dulu, aku sendiri-sendiri kuatkan diri. dulu, aku betul-betul rasa kehilangan. tapi hakikatnya, aku yang menghilangkan semua kehilangan yang aku rasa. aku tersedar, aku yang buatkan aku alami kehilangan itu.



tapi, semua disebabkan kamu. yang ada di kiri, kanan, depan dan belakang aku. buatkan aku lupa. buatkan aku rasa terjaga.



hujung minggu lepas, selepas dengar ayat "jangan bersedih kerana masih belum berpunya" buatkan aku rasa kuat dan lebih kuat lagi. masa dengar ayat tu, aku rasa.... dengan automatiknya, aku senyum sendiri.



sekarang,  hatiku bukan terarah kepada seorang. semua orang.  




mahalkan cintamu, rendahkan maharmu.



bila masa study week, baru blog ini akan bertukar entry. kalau bukan sebab tekanan perasaan, tekanan mental punya entry. sila abaikan ayat tunggang terbalik aku.  sekarang ni pun, mata aku dah jadi tempat buaian setan-setan *kasar berabis ayat* yang menggoda aku untuk tidur.

No comments:

Post a Comment

Designed fully by Tuan Punya Tanah|Alright reserved by JUE IKHIAH