#Tatihku

Assalamualaikum. Hai anda semua. Satu senyuman buat setiap kamu. :)



Alhamdulillah. Tahun ini masuk (hampir) 4 tahun aku menjadi pelatih. Guru pelatih. Sejujur dan sebenarnya, aku dulu mahu melanjutkan pelajaran ke universiti yang mana keluasannya lebih luas berbanding tempat ini. Tapi sekarang, aku lebih suka belajar di sini. Aku bersyukur aku menerima tawaran masuk ke sini kerana di sini, ada perkara yang banyak mengubah aku. Terima kasih Allah. Alhamdulillah. :)


Terima kasih duhai teman kerana sokongan kamu, aku begini. 


Pada dasarnya, banyak kelemahan dan keburukan yang aku pamerkan. Malah, ada kejahilan terselit di lembah kelemahan aku. Namun, kuasa Ilahi. Si jahil mula bertatih menuju cinta-Nya. Walau aku masih mencari, ada yang memimpin aku menuju arah kebaikan. Mereka teman juga kakak - kakak dan adik - adik aku. Terima kasih.


Perubahan setiap individu bukan untuk mendapatkan pujian atau mengikut trend. Walaupun hal sebenarnya begitu, ia tidak akan kekal dengan tujuan asal. Ia akan menjadi satu perkara yang hanya Lillahi ta'ala.


Si jahil telah sedar
Kini meniti laluan dengan keinsafan.
Moga Allah redha.


"Hiduplah di jalan-Nya dengan niat Lillahi ta'ala"

No comments:

Post a Comment

Designed fully by Tuan Punya Tanah|Alright reserved by JUE IKHIAH